Колежанкам

Контрольна робота
8 клас
Із сучасної української поезії. І. Карпенко-Карий
Варіант І
Питання 1-14 оцінюються в 0,5 бал.
1.      Укажіть, хто у 1992 р. заснував видавництво «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА».
2.      Укажіть, назву вірша і його автора, звідки взяті рядки:
Хоч раз ти повинен відчути,
Як тяжко рветься на цій землі
Древнє чоловіче коло…
3. Групу театральних діячів, до яких належав
І. Карпенко-Карий, називали…
4. Про кого сказано: «Наче розумний, а дурний. Тридцять літ шукає кладів і голий став як бубон, бо все на кладах, кажуть, прокопав…»
5. «Грошей нема, а земелька росте й росте!» - ці слова належать…
6. Що є зав’язкою твору «Сто тисяч» І. Карпенка-Карого.
7. Укажіть автора вірша «З нічних молитов».
8. Пройдисвітом копач називає… (кого?)
9. Перша назва п’єси «Сто тисяч» - …
10. Кому належать слова «Обманив жид: дав чистих бумажок замість грошей».
11. Відомо, що Карпенко-Карий – це псевдонім. Що означає частина «Карпенко»? Укажіть справжнє прізвище драматурга.
12. Дайте визначення, який твір називається комедією.
13. Укажіть, у чому полягає конфлікт твору «Сто тисяч».
14. Укажіть основну думку п’єси «Сто тисяч».
15. (2 бали) Укажіть особливості драматичного твору.
16. (3 бали) Розкрийте, як у п’єсі «Сто тисяч» розкрито владу грошей над людиною.

 Варіант ІІ
Питання 1-14 оцінюються в 0,5 бал.
1.      Укажіть поета, який є одним із засновників клубу паліндромістів.
2.      Укажіть, назву вірша і його автора, звідки взяті рядки:
Коли до вас темної ночі прийде Лев,
Ви не кажіть йому нічого про зоопарк.
Нехай він не знає, що на світі є зоопарки.
3.      Марко Кропивницький, Іван Карпенко-Карий, Микола Садовський, Марія Занковецька входили до…
4.      Про кого сказано: «Трудно теперечки жить на світі. А через чево і трудно? Через того, що багато розумних понаставало…Так я сібє видумал новую комерцію…».
5.      «Буде здоров’я, будуть і гроші, а я навіки од них одрікаюсь, ніколи в світі не буду хотіти більше, ніж Бог дає» - ці слова належать…
6.      Що є розв’язкою «Сто тисяч» І. Карпенка-Карого.
7. Укажіть автора вірша «Дівчинка».
8. «Божою донечкою» Калитка називає… (кого?)
9. За жанром п’єса «Сто тисяч» - це …
10. Кому належать слова: «Іщіте – і обрящете! Сьогодні нема, завтра нема, післязавтра – міліон!Е! У мене є опит!»
11. Відомо, що Карпенко-Карий – це псевдонім. Звідки взято частину «Карий»? Укажіть справжнє прізвище драматурга.
12. Дайте визначення, який твір називається трагедією.
13. Зазначте головну проблему, порушену у п’єсі «Сто тисяч» Карпенка-Карого.
14. Укажіть основну думку п’єси «Сто тисяч».
15. (2 бали) Укажіть особливості драматичного твору.
16. (3 бали) Чи актуальна, на вашу думку,  п’єса «Сто тисяч сьогодні? Яке ваше ставлення до людей, для яких головне в житті – гроші?
Контрольна робота
8 клас
Речення з однорідними членами. Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями)
Варіант І
1. (0,5 бала) Риторичним звертанням ускладнене речення
À Батьку, батьку, ніколи не забуду тебе! (П. Загребельний)
Б Славу твою, Києве, несли у віках стародавні й вічні кобзарі, світлі посланці народної правди й мудрості (Г. Ткаченко).
В І все ж не оминайте, люди, осінньої журливої краси падолисту (І. Цюпа).
Г Шановні восьмикласники! Уважно поставтеся до узагальнення знань з вивченого розділу.
2. (0,5 бала) Виділене слово не є вставним у реченні (розділові знаки вилучено)
А Восени листя кущів скумпії здавалося червоним багаттям на білому тлі схилів (К. Ґудзик).
Б Сади цвіли в такому здавалося захваті, як ніколи (О. Довженко).
В В очах дівчини здавалося була зібрана вся синява карпатського неба (Л. Іванов).
Г Здавалося дід якось ніби трохи сяяв (О. Довженко).
3. Вставне речення вжито в синтаксичній конструкції в рядку (розділові знаки вилучено)
А За народними повір’ями райдуга це водоносна, дощова дуга (О. Потапенко).
Б Свій щоденник Володимир Вернадський вів між іншим майже сімдесят років (О. Апанович).
В За етимологією утворення міста пов’язане із улаштуванням огородженої території (М. Сагайдак).
Г Як кажуть у народі розум кращий за золото.
4. (0,5 бала) Однорідні члени з’єднані безсполучниковим зв’язком у реченні
А Стала весна, чорну землю сонну розбудила, уквітчала її рястом, барвінком укрила (Т. Шевченко).
Б Синє море звірюкою то стогне, то виє… (Т. Шевченко).
В І соловейко на калині то затихав, то щебетав (Т. Шевченко).
Г Любив дід гарну бесіду й добре слово (О.Довженко).
5. Неоднорідні означення вжиті в реченні (розділові знаки пропущено)
А Тільки зелена низька озимина навкруги току нагадувала про осінь (І. Нечуй-Левицький).
Б Весна на степи-килими сипала сині блакитні жовті квітки (С. Васильченко).
В Де-не-де ще тремтів на гілці одинокий скручений дудочкою листочок (О. Донченко).
Г Із невлежаного туману вийшов синьоокий золотозубий вересень (М. Стельмах).
6. (0,5 бала) Якщо вписати на місці крапок слово здавалося, то ускладненим вставним словом стане речення (окремі розділові знаки пропущено).
А Олені Семенівні …, що весна буде ранньою.
Б А хлопець … дорослих не бачить і не чує.
В Завжди це місто … мені величезним і загадковим.
Г Тетяні просте рівняння … дуже заплутаним.
7. Прочитайте речення (окремі розділові знаки пропущено)
            Мабуть (1) сам пан (2) звелів віддать Рябку печене і що зосталося варене за те, що (3) бач (4) Рябко (5) всю Божу ніч не спав і гавкав на весь рот, злодіїв одганяв (П. Гулак-Артемовський).
Кому треба поставити на місці цифр
А 1;2;3       Б 1;3;4      В 2;3;4       Г 2;4;5      Д 3;4;5
8. (1,5 бала) Установіть відповідність між розділовими знаками та реченнями, у яких вони пропущені.
1 кома                                   А Усе навкіл і трави, і дерева, і кущі завмерло (Ю. Смолич).
2 тире                                   Б Я стою серед подвіря і по-своєму перебираю дідові слова (М. Стельмах).
3 двокрапка                         В Спокій, тиша, достаток ось що треба людині (О. Гончар).
                                              Г У своїй хаті своя й правда і сила і воля (Т. Шевченко).
9. (1,5 бала) Установіть відповідність між назвами конструкцій, що ускладнюють речення, та прикладом (окремі розділові знаки пропущено).
1 звертання                           А Ти наше диво калинове кохана материнська мово (Д. Білоус).
2 вставне слово                    Б Він правду мовлячи не почував ніякої охоти вчитися
                                                  грі на фортепяно (І. Франко).
3 вставне                               В Ми працю любимо, що в творчість перейшла… (М. Рильський).
словосполучення                 Г Та й нарешті за віщо я мушу каратись за других? (Леся Українка).                                         
10. (2 бала) Складіть одне речення, ускладнене однорідними членами, при яких є узагальнювальне слово. Складіть його схему.
11. (2 бали) Складіть дві пари речень так, щоб в одному слово виходить було вставним, а в іншому – членом речення.


Варіант ІІ
1. (0,5 бала) Звертанням ускладнене речення (розділові знаки пропущено)
А Я чую твій голос, пшеничний твій голос у душу мені засіває зерно (М. Ткач).
Б Може  і цей текучий замріяний степ теж тільки марево що протече і не буде? (О. Гончар).
В Дозволь мені, мій вечоровий світе, упасти зерням в рідній борозні (В. Стус).
Г Вірно і слухняно нехай вона щоразу служить вам, хоч і живе своїм живим життям (М. Рильський).
2. (0,5 бала) Виділене слово не є вставним у реченні (розділові знаки вилучено)
А Восени листя кущів скумпії здавалося червоним багаттям на білому тлі схилів (К. Ґудзик).
Б Сади цвіли в такому здавалося захваті, як ніколи (О. Довженко).
В В очах дівчини здавалося була зібрана вся синява карпатського неба (Л. Іванов).
Г Здавалося дід якось ніби трохи сяяв (О. Довженко).
3. Вставне речення вжито в синтаксичній конструкції в рядку (розділові знаки вилучено)
А Хоч на чверть кроку проте попереду (С. Журахович).
Б Навіть медуза знає заздалегідь, що буде буря на морі (В. Сабунаєв).
В Звичайно дорога нам теж не килимами була вистелена (О. Гончар).
Г – Ти вислухаєш мене? – Звичайно (О. Квітневий).
4. (0,5 бала) Однорідні члени з’єднані безсполучниковим зв’язком у реченні
А Нехай тендітні пальці етики торкнуть вам серце і уста (Л. Костенко).
Б А чи не занадто я славословлю старих своїх коней, і село, і стару свою хату? (О. Довженко).
В На панщині пшеницю жала, втомилася: не спочивать пішла в снопи, пошкандибала Івана сина годувать (Т. Шевченко).
Г По хуторах і пасіках, по байбаках і долинах ні на хвилину не затихав спів (В. Шевчук).
5. Неоднорідні означення вжиті в реченні (розділові знаки пропущено)
А Холодний різкий вітер немилосердно бив в обличчя (М. Коцюбинський).
Б Бери шаблю гостру довгу та йди воювати (Нар. творчість).
В Київські сизі гори стали фіолетові (І. Нечуй-Левицький).
Г З очеретів чутно голос сопілки ніжний кучерявий (Леся Українка).
6. (0,5 бала) Якщо вписати на місці крапок слово кажуть, то ускладненим вставним словом стане речення (окремі розділові знаки пропущено).
А Так … тільки мудрі люди.
Б Чужа душа – то темний … ліс.
В Усі …, що дівчина дуже талановита.
Г Батько з матір’ю …, що я дуже змінився.
7. Прочитайте речення (окремі розділові знаки пропущено)
            Чи (1) справді (2) так було, чи (3) може (4) хто збрехав, а все-таки катюзі (5) як то кажуть (6) буде по заслузі (Л. Глібов).
Коми треба поставити на місці цифр
А 1;2;3;4        Б 1;2;5;6         В 3;4;5;6       Г 2;4;5;6        Д 1;3;4;6
8. (1,5 бала) Установіть відповідність між розділовими знаками та реченнями, у яких вони пропущені.
1 кома                                   А Подяка вам за все і за здоров’я, й за любов (П. Тичина).
2 тире                                   Б Національний одяг, мова, віра, звичай все це надійний захист від
                                                 національного занепаду (О. Воропай).
3 двокрапка                         В А маки процвітають і білим і сивим і червоним квітом (Марко Вовчок).
                                              Г Вітер в гаї нагинає лозу і тополю (Т. Шевченко).
9. (1,5 бала) Установіть відповідність між назвами конструкцій, що ускладнюють речення, та прикладом (окремі розділові знаки пропущено).
1 звертання                           А Гетьте думи ви хмари осінні! Тож тепера весна золота! (Леся Українка).
2 вставне слово                    Б Власне кажучи щороку відкриття полювання буває двічі (Остап Вишня).
3 вставне                               В Мирославові здалося, що це не так важливо, до кого вони саме йдуть
словосполучення                      (В. Шевчук).
                                               Г Жахіть війни на щастя ви не знали… (О. Гончар).
10. (2 бала) Складіть одне речення, ускладнене однорідними членами, при яких є узагальнювальне слово. Складіть його схему.
11. (2 бали) Складіть дві пари речень так, щоб в одному слово говорять було вставним, а в іншому – членом речення.


Контрольна робота 
6 клас
з теми «Іменник» ІІ частина
Варіант І
1.     У якому рядку всі слова є іменниками?
А. Синь, тисяча, удень.                   В. Мужність, двоє, узимку.
Б. Зорепад, четверо, зранку            Г. Сутінки, сотня, зілля.
2.     У якому рядку всі іменники в кличному відмінку мають закінчення –ю?
А. Матуся, Катя, бабуся.                 В. Книга, мова, Софія.
Б. Гора, буря, сосна.                        Г. Дитина, неня, сестра.
3.     У якому рядку в усіх словах правильно утворено форми імені по батькові?
А. Ігоревич, Юріївна, Олегівна.         
Б. Іванівна, Іллівна, Анатоліївна.
В. Григоріївна, Микитович, Андрійовна.     
Г. Сергіївна, Миколаївна, Васильовна.
4.     За якими правилами не з іменниками  пишеться разом?
А. Слово без не не вживається.
Б. У реченні є протиставлення.
В. Не вживається при іменнику-присудку.
Г. З префіксом недо-.
Д. Якщо іменник означає назву істоти.
5.     Які твердження є правильними?
А. Початковою формою для іменника є форма називного  відмінка однини.
Б. В українській мові шість відмінків.
В. Іменники належать до певного роду, змінюються за числами та відмінками.
Г. Іменники змінюються за особами.
Д. У реченнях іменник частіше виступає присудком.
6. Букву И треба писати в усіх словах рядка
А вікон..чко, кош..чок              В мороз..во, діж..чка
Б пал..во, рушн..чок                  Г пал..чка, кач..ня
7. (2 бали) Установіть відповідність між відмінами та іменниками.
А. І відміна                             1. Каченя, курча, тигреня.
Б. ІІ відміна                             2. Честь, річ, гордість.
В. ІІІ відміна                           3. Любов, листя, земля.
Г. ІV відміна                           4. Тополя, Ілля, плакса.
                                                 5. Степ, сонце, подвіря.
8. Доповніть подане речення.
Іменники вар… во, мереж…во пишемо із суфіксом…
9. ОКРЕМО НЕ з іменником треба писати в реченні
А Навіщо скаржитись, коли твоє не/щастя вже покажу (Д. Павличко).
Б У нас нема зерна не/правди за собою (Т. Шевченко).
В Не/вдаха більше вірить, ніж перевіряє (Нар. творчість).
Г У солодких речах звучить не/правда, а обман (І. Гонтар).
10. (2 бали) Утворіть чоловіче та жіноче ім’я по батькові від імені Олексій.

Варіант ІІ
1.У якому рядку всі слова є іменниками?
А. Біг, мільйон, вгорі.

Б. Лісостеп, п’ятеро, зранку

В. Вечеря, десяток, свято.

Г. Сміливий, перший, улітку.

2. У якому рядку наведено іменники, у котрих неправильно утворено форму кличного відмінка?
А. Друже, брате, товаришу.
Б. Краю, пташе, козаче.
В. Голуб, Сергіє, брату.
Г. Земляче, Андрію, батьку.
3. Укажіть рядок, в якому в усіх іменниках уживається літера Е в суфіксах.
А. Стріч…чка, намист…чко, усміш…чка
Б.  Варен…чок, вул…чка, рушн…чок.
В. Серп…чок, він…чок, журавл…чок.
Г. Розумн…чка, племінн…чка, світл…чка.
4. Які твердження є правильними?
А. В українській мові сім відмінків.
Б. Іменники змінюються за родами.
В. Іменники поділяються на чотири відміни.
Г. Іменники з не пишуться завжди окремо.
Д. Іменник пальто незмінюваний.
5. У якому рядку неправильно утворено форми родового відмінка імен по батькові?
А. Івана Петровича, Людмили Василівни.
Б. Марії Іванівни, Михайла Григоровича.
В. Ольги Ігорівної, Юлії Миколаївної.
Г. Зої Андріївни, Олени Валеріївни.
6. Букву И треба писати в усіх словах рядка
А печ..во, вул..чка                     В вогн..чок, вікон..чко
Б річ..чка, мороз..во                  Г вовч..ня, рушн..чок
7. (2 бали) Установіть відповідність між відмінами та іменниками.
А. І відміна                             1. Суддя, плем’я, насип.
Б. ІІ відміна                              2. Щастя, сузіря, день.
В. ІІІ відміна                             3. Галченя, каченя, імя.
Г. ІV відміна                             4. Листоноша, круча, земля.
                                                   5. Радість, розкіш, любов.
8. Доповніть подане речення.
Іменник мар…во пишемо із суфіксом…
9. ОКРЕМО НЕ з іменником треба писати в реченні
А Не було б щастя, так не/щастя помогло (Нар. творчість).
Б Лічу в не/волі дні і ночі (Т. Шевченко).
В Я шукаю в далекому краї не/спокій, а бурю почуттів для нової думки (І. Гонтар).
Г Великий тілом, як не/мвля ділом (Нар. творчість).
10. (2 бали) Утворіть чоловіче та жіноче ім’я по батькові від імені Андрій.

Контрольна робота

6 клас
В. Винниченко, С. Чернілевський,
І. Жиленко, І. Калинець, Е. Андієвська
Варіант І
Питання 1-9 оцінюються у 1 бал кожне
1.     Головний герой – це…
2.     Укажіть автора вірша «Теплота родинного інтиму…».
3.     З якого вірша взяті рядки «…бурмоче, зітха, шарудить, і тупа, і плямка в куточку, і дзвонить в буфетні шибки».
4.     Укажіть автора і назву вірша, у якому описано процес підготовки яєць до Великодня.
5.     Яка казка згадується у вірші І. Калинця «Блискавка»?
6.     Як називається збірочка поезій І. Калинця, де розміщено вірш «Криничка»?
7.     Кому належать слова: «Але найбільше мені школа навіть не рибалки і не риби, а заклопотаної жінки, що не почула рибячого голосу» (Е. Андієвська «Говорюща риба»).
8.     Поясніть поняття «цикл віршів».
9.     Укажіть головну мету, яку І. Калинець заклав у свої вірші.
10.  (1,5 б.) Поясніть, що символізує вежа, яку будував кожен яянин, у казці-притчі «Казка про яян»                  Е. Андієвської.

11. (1,5 б.) Поясни, чому Федько (із оповідання В. Винниченка «Федько-халамидник») збрехав батькові Толі, якщо раніше ніколи цього не робив? Як це його характеризує?

Варіант ІІ
Питання 1-9 оцінюються у 1 бал кожне
1.     Другорядний герой – це…
2.     Укажіть автора вірша «Забула внучка в баби черевички…».
3.     З якого вірша взяті рядки: «Була зима. Ішов зелений сніг. За ним – рожевий. Потім – фіалковий. І раптом протрюхикав на коні Дідусь Мороз».
4.     Укажіть автора і назву вірша, у якому зображено персоніфікований образ дороги.
5.     Яка казка згадується у вірші І. Калинця «Веселка»?
6.     Як називається збірочка оповідань Е. Андієвської, де розміщено твір «Говорюща риба»?
7.     Кому належать слова: «Та вмирати, за все життя не почувши голосу риби, - це справді найгірше, що може трапитися людині».
8.     Поясніть поняття «верлібр, або вільний вірш».
9.     Укажіть, чому шакал і консервна бляшанка розповідають казки з різним фіналом.
10.  (1,5 б.) Поясніть, що символізує мішок самоцвітів, з яким вийшов козопас через браму, у казці-притчі «Казка про яян» Е. Андієвської.
11.  (1,5 б.) Поясни, хто більше заслуговує на повагу: «Бешкетник» і «хуліган» Федько чи благородний та «делікатний» Толя? Відповідь обґрунтуйте.



Контрольна робота 
8 клас
Т. Шевченко, Леся Українка

Варіант 1

І. Літературний диктант (кожне питання – 0,5 бали).
1. У якому році Т. Шевченка викупили з кріпацтва?
2. Хто був зображений на картині, від продажу якої Т. Шевченко здобув волю?
3. Укажіть хворобу Лесі Українки.
4. У якій країні померла Леся Українка?
5. Укажіть жанр твору «Давня казка» Лесі Українки.
6. Укажіть назву угрупування, членом якого був Т. Шевченко.
7. Укажіть, до якого періоду творчості Т. Шевченка належить поезія «Мені однаково, чи буду…».
8. Укажіть, яким чином Бертольдо надумав впокорити Поета (за твором Лесі Українки «Давня казка»).
9. Слова «Малого сліду не покину/ На нашій славній Україні,/На нашій – не своїй землі» промовляє ліричний герой твору…
10. У рядках «Вона летіла хутко, мов стокрила,/ За нею вслід барвистії квітки» використано такі художні засоби…
11. Ліро-епічним за родовою ознакою є твір…
12. Укажіть, назву ліричного вірша Лесі Українки, який є одою волі та життєлюбству.
ІІ. Запитання (кожне питання – 3 бали).
1. Яка лірика називається філософською? Обґрунтуйте відповідь, наведіть приклад вірша.
2. З якого твору взято рядки? Хто промовляє ці слова? Поясніть, як ви розумієте їх. «Золотих не хочу лаврів / З ними щастя не здобуду. / Як я ними увінчаюсь, / То поетом вже не буду».

Варіант 2
І. Літературний диктант (кожне питання – 0,5 бали).
1. Укажіть, хто написав картину, від продажу якої Т. Шевченко отримав відпускну.
2. Як звали матір Лесі Українки?
3. Де похований Т.Шевченко в Україні?
4. Укажіть, у якому році вийшла друком збірка поезій Т. Шевченка «Кобзар».
5. Укажіть жанр твору «Давня казка» Лесі Українки.
6. Укажіть, на чому будується конфлікт твору Лесі Українки «Давня казка».
7. Укажіть, яку важливу тему порушила Леся Українка у своєму творі «Давня казка».
8. Укажіть, до якого твору належить наведений фрагмент «І не пом’яне батько з сином,/ Не скаже синові: «Молись,/ молися, сину: за Вкраїну/ Його замучили колись».
9. У рядках «А три шляхи широкії / Терном заростають» використано такі художні засоби…
10. Укажіть, до якого періоду творчості Т. Шевченка належить поезія «Думи мої, думи мої…».
11. Слова «Я б віддав отой химерний / Твій таємний світ надхмарний / За наземне справжнє графство, / За підхмарний замок гарний» промовляє…, герой твору… .
12. Укажіть назву вірша, у якому основним мотивом якого є гармонійна єдність людини і природи.
ІІ. Завдання (кожне питання – 3 бали).
1. Яка лірика називається пейзажною? Обґрунтуйте відповідь, наведіть приклад вірша.
2. З якого твору взято рядки? Хто промовляє ці слова? Поясніть, як ви розумієте їх.
«Не поет, хто забуває / Про страшні народні рани, / Щоб собі на вільні руки / Золоті надіть кайдани!». 
Контрольна робота
6 клас
Пісні літературного походження, М. Вороний, Т. Шевченко
Варіант 1
1.           Прочитай уривок.
Сидить козак на тім боці,
Грає синє море.
Думав, доля зустрінеться –
Спіткалося горе.
Ці рядки з твору
А «Молитва» О. Кониського
Б «Євшан-зілля» М. Вороного
В «Думка» («Тече вода в синє море…») Т. Шевченка
Г «Ой у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького і Г. Труха
2. Події у творі «Євшан-зілля» М. Вороного відбуваються в
А Києві
Б Галичі
В Чернігові
Г Новгороді
3. За жанром твір «Іван Підкова» Т. Шевченка – це
А оповідання
Б повість
В казка
Г поема
4. Головна думка твору «Іван Підкова» Т. Шевченка –
А уславлення козаків як захисників Вітчизни і патріотів
Б засудження війни українців з іншими народами
В засудження зрадників українського народу
Г уславлення любові до праці
5. Епізод із Галицько-Волинського літопису дав поштовх до написання твору
А «Іван Підкова» Т. Шевченка
Б «Євшан-зілля» М. Вороного
В «Ой у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького і Г. Труха
Г «Думка» («Тече вода в синє море…») Т. Шевченка
6. Обрамлення має твір
А «Іван Підкова» Т. Шевченка
Б «Думка» («Тече вода в синє море…») Т. Шевченка
В «Ой у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького і Г. Труха
Г «Євшан-зілля» М. Вороного
7. У рядках Т. Шевченка Тече вода в синє море, та не витікає; шука козак свою долю, а долі немає використано
А рефрен
Б анафору
В контраст
Г паралелізм
8. Літературна пісня відрізняється від народної тим, що ______________.
9. Особливістю будови твору «Євшан-зілля» М. Вороного є те, що _________________.
10. Головна думка твору «Євшан-зілля» М. Вороного - ________________.
11. Ліро-епічні твори відрізняються від епічних тим, що в них ____________________.
12. Які лицарські чесноти притаманні українським козакам (за твором Т.Шевченка «Іван Підкова»)?

Варіант 2
1. Прочитай уривок.
А журавлі летять собі
Додому ключами.
Плаче козак – шляхи биті
Заросли тернами.
Ці рядки з твору
А «Молитва» О. Кониського
Б «Євшан-зілля» М. Вороного
В «Думка» («Тече вода в синє море…») Т. Шевченка
Г «Ой у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького і Г. Труха
2. Події у творі «Євшан-зілля» М. Вороного розказано від імені
А половецького хана
Б Володимира Мономаха
В половецького судця
Г оповідача
3. За жанром твір «Євшан-зілля» М. Вороного – це
А оповідання
Б повість
В казка
Г поема
4. Уславлення козаків як захисників Вітчизни і патріотів – така головна думка твору
А «Ой у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького і Г. Труха
Б «Євшан-зілля» М. Вороного
В «Іван Підкова» Т. Шевченка
Г «Молитва» О. Кониського
5. В основу твору «Євшан-зілля» М. Вороного покладено епізод із
А Біблії
Б міфів українців
В «Повісті минулих літ»
Г Галицько-Волинського літопису
6. У рядках Ой у лузі червона калина похилилася,чогось наша славна Україна зажурилася використано
А рефрен
Б анафору
В контраст
Г паралелізм
7. Який твір називають духовним гімном України
А «Ще не вмерла України ні слава, ні воля…»
Б «Ой у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького і Г. Труха
В «Молитва» О. Кониського
Г «Думка» («Тече вода в синє море…») Т. Шевченка
8. Особливістю будови твору «Іван Підкова» Т. Шевченка є те, що ______________.
9. Євшан-зілля у творі М. Вороного «Євшан-зілля» виступає символом __________.
10. За жанром твір «Іван Підкова» Т. Шевченка - ______________________________.
11. Особливістю ліро-епічних творів є те, що в них _____________________________.
12. Охарактеризуйте козацького ватажка твору Т. Шевченка «Іван Підкова».

Контрольна робота
з теми «Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис і пунктуація»
Варіант 1
      1.  У прямому значенні вжито обидва прикметники в рядку
А залізна покрівля, залізна воля      
Б чиста криниця, чиста совість
В золотий перстень, золотий зливок       
Г гарячі страви, гарячі кольори
2. Діалектне слово вжито в реченні
А Отож-бо ти файно наговорив.              
Б Поспільство розступилось на аршини.
В Тут стояла Січ, димились курені.
Г На стелі був барельєф – виїзду на полювання.
3. Синонімічним є ряд
А автострада, шосе, шасі, магістраль
Б мужній, безстрашний, хоробрий, сміливий
В відстоювати, обороняти, бороти, пересилювати
Г заплаканий, смутний, замріяний, невеселий
4. Лексичну помилку допущено в рядку
А вірно кохати           В впадати у вічі
Б приймати участь    Г являється у сні
5. Фразеологізмами є усі вислови, ОКРІМ
А комар носа не підточить     В чути запах носом
Б сунути свого носа                Г лишити з носом
6. Усі слова є іменниками у рядку
А виконання, виконавець, виконавши     В соловей, соловенятко, солов’їний
Б книгарня, книжник, книгозбірня           Г зеленаво, зеленка, зелень
7. Правильно поєднано всі прикметники з іменниками в рядку
А кумедне кенгуру, картопляне пюре, красиве панно
Б довгий тунель, важка путь, перспективний інженер
В багатолюдне Сочі, малий соня, старовинний піаніно
Г убога сирота, повноводе Конго, кольорове драже
8. Правильно утворено ступені порівняння прикметників у рядку
А щонайкращий, більш грамотний, самий вагомий
Б ліпший, найбільш упевнений, молодший за всіх
В лисіший, найбільш суворий, відважніший
Г самий чудовий, найтовстіший, менш свіжий
9. Допущено помилку при відмінюванні числівника
А шестидесяти семи                  В на двохстах семи
Б сорока вісьмома                      Г вісімдесятьма одним
10. Разом треба писати усі займенники рядка
А будь/з/ким, аби/хто, де/який        В бозна/чому, аби/якій, ні/що
Б де/хто, де/кого, будь/у/кого          Г ні/ким, аби/що, де/котрий
11. Дієприкметниками є всі слова рядка
А зніяковілий, змужнілий, існуючий              
Б дрібненький, здрібнілий, подрібнений       
В пом’якшений, м’який, зм’якшений
Г в’ялий, виконувана, упорядкований
12. Через дефіс треба писати усі слова рядка
А з діда/прадіда, будь/ласка, по/синівськи    
Б день/у/день, мало/помалу, ледве/ледве       
В раз/у/раз, давним/давно, по/латині
Г хтозна/куди, тат/а/тет, з давніх/давен
13. Розібрати словосполучення, вказати його вид та тип зв’язку між словами.
Шалений успіх, мрія про літо, іти назустріч, дарувати квіти.
14. Зробити повний розбір речення.
Мати жде і поглядом далеким шукає битий, посивілий шлях.
15. Скласти будь-яке складне речення, щоб одне з простих було ускладнене (однорідні члени речення, звертання, вставне слово), намалювати схему.

Варіант 2    
1    1.  Виділене слово вжито у прямому значенні в реченні
А За вікном танцюють сніжинки.               В Мовчать засніжені дерева.
Б А вівчар жене отару плаєм.                       Г Старезну думу думають ліси.
2. Діалектне слово вжито в реченні
А Молодії ланіти, очі і уста марніють зримо.
Б Вівчарі знаходили притулок у гірських колибах.
В Молодиці перебирали язиком усіх дівчат на селі.
Г У дощові дні хмари звисають сивими пасмами.
3. Омоніми є в усіх рядках, ОКРІМ
А вулканічна лава, дерев’яна лава               В футбольне поле, пшеничне поле
Б водяна пара, весільна пара                        Г випускний бал, прохідний бал
4. Лексичну помилку допущено у рядку
А невірне кохання                                         В блінчики з м’ясом
Б завдати шкоди                                            Г вступати до ліцею
5. Фразеологізмами є всі вислови, ОКРІМ
А викинути за борт                                       В викинути на вітер
Б викинути з голови                                      Г викинути фокуси
6. Граматична помилка є у рядку
А постійний головний біль                          В зробити щеплення від кору
Б безпечний засіб від нежиті                       Г полоскання морською сіллю
7. Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників у рядку
А найяскравіший, більш сміливий, активніший
Б найвеличніший, най кривіший, щонайгрізніший
В малиновіший, найнадійніший, якнайближчий
Г більш глухий, найтемніший, найбільш вишуканий
8. Правильною є відмінкова форма числівника
А сімдесяти трьох                                  В п’ятидесяти п’яти
Б двадцяти двум                                     Г стома десятьма
9. Через дефіс треба писати усі займенники
А аби/чий, хтозна/кому, ні/хто              В ні/якою, ані/чий, хто/сь
Б будь/який, казна/чиє, який/небудь     Г будь/з/ким, ні/скільки, де/котрий
10. Дієприслівниками є всі слова рядка
А залишивши, залишаючи, залишені     В вишиваючи, вишитий, вишивши
Б тремтячи, тремтячі, затремтівши        Г читаючи, прочитавши, дочитуючи
11. Разом треба писати всі прислівники в рядку
А за/панібрата, не/сказанно, у/день       В по/польськи, на/вхрест, по/тиху        
Б до/щенту, з/висока, по/іншому           Г куди/небудь, раз/у/раз, зо/зла
12. Граматично правильно використано прийменник у словосполученні
А на протязі кварталу                            В перекладати чеською
Б зошит по біології                                 Г отримати по адресу
13. Розібрати словосполучення, вказати його вид та тип зв’язку між словами.
Березовий гай, промінь сонця, припорошений снігом, принести вчасно.
14. Зробити повний розбір речення.
Зозулі, синиці розгойдують квітневий досвіток, розворушують кожну гілочку.
15. Скласти будь-яке складне речення, щоб одне з простих було ускладнене (однорідні члени речення, звертання, вставне слово), намалювати схему.





Контрольна робота
з теми «Вступ. Календарно-обрядові пісні» 
6 клас
Варіант 1
ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ
1. Яку першу солідну книгу було видруковано у друкарні Й. Ґутенберга?
2. На скільки циклів поділяються календарно-обрядові пісні?
3. Як називається ліричний твір, який виконували дітям під час їх присипляння.

СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ
4. Колядки виконують на…
5. Розкрийте зміст щедрівок.
6. Охарактеризуйте настрій веснянок.

ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ
7. Який зміст жниварських пісень.
8. Який художній засіб називається паралелізмом?
9. Опишіть, які обряди виконували на свято Івана Купала.

ВИСОКИЙ РІВЕНЬ (будь-яке одне питання за вибором)
10. Охарактеризуйте будь-яку колискову (вкажіть особливості мови, настрою та художні засоби).
11. Поясни, у чому полягає роль книжки в житті людини.
12. Поясніть, чому пісню вважають душею народу.

Варіант 2
ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ
1. Хто вперше в Україні почав книгодрукування?
2. Русальні, купальські, жниварські пісні належать до … циклу.
3. Як називаються пісні, які закликали й прославляли весну?

СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ
4. Щедрівки виконують на…
5. Розкрийте зміст жниварських пісень.
6. Охарактеризуйте мову русальних пісень.

ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ
7. Поясніть, чому колядки і щедрівки є величальними піснями.
8. Який художній засіб називається рефреном?
9. Опишіть, які обряди виконували під час русалій (на Зелені свята).

ВИСОКИЙ РІВЕНЬ (будь-яке одне питання за вибором)
10. Поясни, у чому полягає роль книжки в житті людини.
11. Поясніть, чому пісню вважають душею народу.
12. Охарактеризуйте будь-яку колискову (вкажіть особливості мови, настрою та художні засоби).


Контрольна робота 
6 клас
Повторення вивченого у 5 класі
Варіант 1

1. У якому реченні вжито звертання? (Розділові знаки пропущено.)
А. Я люблю тебе зимонько!
Б. Зимонька одягла ялинки в теплі шуби.
В. Сніг-сніжок укриває землю ковдрою.
 Г. Мороз розмалював вікна химерними візерунками.

2. У якому реченні немає вставного слова? (Розділові знаки пропущено.)
А. Сьогодні мабуть буде завірюха.
Б. Без сумніву весна колись переможе зиму.
 В. Навіть могутні дуби застигли в мовчанні.
Г. Погода на щастя видалася гарною.

3. У якому реченні правильно розставлено розділові знаки?
А. Скрізь лежить білий сніг: на озері, річці, ставку.
Б. Зимове сонце з'явилося на мить, і заховалося за хмарами.
В. Засніжені поля луги сплять глибоким сном.
Г. І ліс і поле одягли срібні шати

4. У якому з речень є однорідні члени?
 А. Прийшла зима - і все заснуло навкруги.
Б. Лісове озеро покрилося тонкою кригою.
В. Сніг падає на мерзлу землю, дерева й кущі.
Г. У холодному небі зими виблискували зорі.

5. Яке з речень є непоширеним?
А. Сніжок припорошив землю.
Б. Біліє сніг.
В. Усюди засніжило.
 Г. Падає лапатий сніг.

6. Яке з визначень означення є правильним?
 А. Це другорядний член речення, який означає предмет і відповідає на запитання всіх відмінків, крім називного й кличного.
Б. Це другорядний член речення, який вказує на ознаку предмета й відповідає на запитання який? чий? котрий?
В. Це другорядний член речення, який називає різні ознаки дії - місце, час, причину, мету, спосіб, ступінь.
Г. Це другорядний член речення, який відповідає на запитання як? де? хто? який? котрий?

7.Позначте рядок, у якому в усіх словах відбувається спрощення, що позначається на письмі:
 а) тиж..невий, контрас.т.ний, шіс.т.надцять, совіс..ний;
 б) захис..ний, балас.т.ний, жаліс..ний, совіс..ний;
 в) проїз..ний, радіс..ний, щас..ливий, сер..це;
г) чес..ний, корис..ний, якіс..ний, облас..ний.

8. М'який знак на місці пропуску пишеться в усіх словах рядка
А    кіл..кість, пот…мянілий, Уман..щина
Б   нен..чин, боїш..ся, сяд..мо
В  дон…чин, с..огодні, прос..ба
Г   їдал..ня, батал..йон, матін..чин

9.  Апостроф ставиться ж усіх словах рядка
А   кар..єра, пів..ящика, медв..яний
Б    верб..я, міжгір..я, дзв..якнути
В  мавп..ячий, між..ярусний, круп..яний
Г    двох..ярусний, пів..яру, об..єкт

10. Подвоєння літер НЕ відбувається в усіх словах рядка
А  крос..ворд, іл..юзія, оперет..а
Б подорожн..ій, зручн..ий, охайн..ий
В кристал..ічний, однотон..ий, мас..ивний
Г кол..екція, нет..о, кас..ета

11. Літеру и треба писати в усіх словах рядка
А пр…года, пр…мудрість, пр…дніпровський
Б пр…солоний, пр..солодкий, пр…бирежний
В пр…несений, пр…вокзальний, пр…азовський
Г пр…крашений, пр…гарний, пр…писати

12. Літеру с треба писати в усіх словах рядка
А ..хованка, ..чеплення, ..тиха
Б ..тратити, ...пуск, ..творення
В ..кувати, ..фотографувати, ..мити
Г ..жати, ..хилитися, ..шивати

13. Зробити повний розбір речення.
         Ми будемо висаджувати квіти, поливати їх та оберігати від палючого сонця.

14. Розібрати словосполучення (вказати головне і залежне слово, надписати частини мови).
         Зелена спідниця, крутий телефон, надіслати на емейл, гарно відповів.

15. Скласти будь-яке складне речення, намалювати схему.

Варіант 2

1. У якому з речень є однорідні члени?
А. Прийшла зима - і все заснуло навкруги.
Б. Лісове озеро покрилося тонкою кригою.
В. Сніг падає на мерзлу землю, дерева й кущі.
Г. У холодному небі зими виблискували зорі.

2. Яке з речень є непоширеним?
А. Сніжок припорошив землю.
Б. Біліє сніг.
В. Усюди засніжило.
Г. Падає лапатий сніг.

3. Яке з визначень додатка є правильним?
 А. Це другорядний член речення, який означає предмет і відповідає на запитання всіх відмінків, крім називного й кличного.
Б. Це другорядний член речення, який вказує на ознаку предмета й відповідає на запитання який? чий? котрий?
В. Це другорядний член речення, який називає різні ознаки дії - місце, час, причину, мету, спосіб, ступінь.
Г. Це другорядний член речення, який відповідає на запитання як? де? хто? який? котрий?

4.Позначте рядок, у якому в усіх словах відбувається спрощення, що позначається на письмі:
 а) тиж..невий, контрас.т.ний, шіс.т.надцять, совіс..ний;
 б) захис..ний, балас.т.ний, жаліс..ний, совіс..ний;
 в) проїз..ний, радіс..ний, щас..ливий, сер..це;
г) чес..ний, корис..ний, якіс..ний, облас..ний.

5. М'який знак на місці пропуску пишеться в усіх словах рядка
А    кіл..кість, пот…мянілий, Уман..щина
Б   нен..чин, боїш..ся, сяд..мо
В  дон…чин, с..огодні, прос..ба
Г   їдал..ня, батал..йон, матін..чин

6.  Апостроф ставиться ж усіх словах рядка
А   кар..єра, пів..ящика, медв..яний
Б    верб..я, міжгір..я, дзв..якнути
В  мавп..ячий, між..ярусний, круп..яний
Г    двох..ярусний, пів..яру, об..єкт

7. Подвоєння літер НЕ відбувається в усіх словах рядка
А  неземн…ий, необачн..ий, приземлен..ий
Б піц..ерія, ван…а, груп..овий
В кристал..ічний, однотон..ий, мас..ивний,
Г кол..екція, нет..о, кас..ета,

8. У якому реченні вжито звертання? (Розділові знаки пропущено.)
А. Я люблю тебе зимонько!
Б. Зимонька одягла ялинки в теплі шуби.
В. Сніг-сніжок укриває землю ковдрою.
 Г. Мороз розмалював вікна химерними візерунками.

9. Літеру е треба писати у всіх словах рядка
А пр...темний, пр…дужий, пр…старкуватий
Б пр…гарячий, пр...міцно, пр…йти
В пр…мерзлий, пр…звище, пр…широкий
Г пр…гарний, пр…важкий, пр…чудовий

10. Літеру з треба писати у всіх словах рядка
А ро..повісти, ..цементувати, ..пекти
Б бе..силий, ро..копати, бе..крилий
В ро..кроїти, ..підлоба, бе..прав
Г ..ховати, ..керувати, ро..чистити  

11. У якому реченні немає вставного слова? (Розділові знаки пропущено.)
А. Сьогодні мабуть буде завірюха.
Б. Без сумніву весна колись переможе зиму.
В. Навіть могутні дуби застигли в мовчанні.
Г. Погода на щастя видалася гарною.

12. У якому реченні правильно розставлено розділові знаки?
А. Скрізь лежить білий сніг: на озері, річці, ставку.
Б. Зимове сонце з'явилося на мить, і заховалося за хмарами.
В. Засніжені поля луги сплять глибоким сном.
Г. І ліс і поле одягли срібні шати.

13. Зробити повний розбір речення.
         В.І. Вернадський застерігав людство від ризикованих наукових відкриттів, закликав дбати про благополуччя планети.
        
14. Розібрати словосполучення (вказати головне і залежне слово, надписати частини мови).
         Нова сорочка, запашні квіти, копіювати вкладку, розмножити вчасно.

15. Скласти будь-яке складне речення, намалювати схему.


КОНТРОЛЬНА РОБОТА «ТИ ЗНАЄШ, ЩО ТИ ЛЮДИНА?» 
7 клас
І ВАРІАНТ
Початковий рівень
1.     Вкажіть жанр твору «Вогник далеко в степу».
2.     Вкажіть ім’я головної героїні вірша Л. Костенко «Кольорові миші».
3.     Яке прізвисько придумали хлопці для Павлуся (за твором О. Стороженка «Скарб»)?
Середній рівень
4. Чому, на вашу думку, Павлуся вважали щасливим? Чи справді він є таким? Відповідь вмотивуйте (за О. Стороженком « Скарб»).
5. Яким настроєм наповнений вірш Ліни Костенко «Чайка на крижині»?
6. Коротко розкажіть, як Климко і Зульфат допомогли своїй вчительці Наталі Миколаївні (Г. Тютюнник «Климко»).
Достатній рівень
7. Прокоментуйте думку О. Стороженка «Не той тільки щасливий, що сам натріскається і виспиться, а той, що й другого нагодує...». Зробіть ґрунтовний висновок («Скарб»).
8. Яка провідна думка вірша Ліни Костенко «Крила»?
9. Оповідання О. Стороженка «Скарб» гумористичне чи сатиричне? Відповідь обґрунтуй.
Високий рівень (розгорнута відповідь на запитання)
10. У чому справжнє щастя людини? (за оповіданням  О. Стороженка «Скарб»)
11. Які вади засуджує автор в творі Б.Лепкого « Мишка»? Відповідь обґрунтуйте.

ІІ ВАРІАНТ
Початковий рівень
1.     Вкажіть жанр твору «Скарб».
2.     Вкажіть, хто привів головну героїню вірша Л. Костенко «Кольорові миші» до суду.
3.     Який «скарб» парубки вкинули у вікно Павлуся (за твором О. Стороженка «Скарб»)?
Середній рівень
4. Чому, на ваш погляд, Л.Костенко зазначає, що людина має крила?
5. Як поводить себе самотня чайка? Чи є щось спільне між цим морським птахом і героїнею твору? (Л. Костенко «Чайка на крижині»).
6. Чому Климко, герой твору Г. Тютюнника «Климко», не залишився жити у тітки Марини?
Достатній рівень
7. Висловіть власне ставлення до того, в яких умовах зростає Павлусь. Що б ви порадили батькам героя стосовно його виховання? (О. Стороженко «Скарб»).
8. В чому виявилася ідея самопожертви у творі Г. Тютюнника «Климко»?
9. Чого навчає казка Богдана Лепкого «Мишка»?
Високий рівень (розгорнута відповідь запитання)
10. Чи актуальний твір «Мишка» Б. Лепкого в наш час? Відповідь обґрунтуйте.
11. Для чого Л. Костенко написала поему «Чайка на крижині»? Над чим поетеса змушує нас задуматись?


Контрольна робота «Історичне минуле нашого народу» 
5 клас
І ВАРІАНТ
Початковий рівень
1.     Вкажіть назву найдавнішого літопису нашого народу.
2.     Вкажіть, як називали автомобіль у повісті Зірки Мензатюк «Таємниця козацької шаблі».
3.     Хто повідомив історику Богдану про зниклу шаблю (за повістю «Таємниця козацької шаблі»)?
Середній рівень
4.     Назви риси характеру князя Святослава: хоробрий, …
5.     У якій легенді розповідається про виникнення міста Києва?
6.     Куди вирушила сімя Руснаків в пошуках реліквії (шаблі) (за повістю «Таємниця козацької шаблі»)?
Достатній рівень
7.     Визначте елементи казковості, фантастики у драмі-казці О. Олеся «Микита Кожум’яка».
8.     Чого навчають загадки-вірші Л. Глібова?
9.     Які слова називаються пестливими? Наведіть приклади.
Високий рівень
10.  Дайте визначення поняття літопис. Чому літописи можна вважати не тільки історичними творами, а й художніми?
11.  Доведіть, що «Микита Кожум’яка» - це п’єса-казка, тобто драматичний твір.

ІІ ВАРІАНТ
Початковий рівень
1.     Які сили уособлює Змій у драмі-казці «Микита Кожум’яка»?
2.     Вкажіть справжнє прізвище Олександра Олеся.
3.     Хто з князів розпочав будівництво церкви святої Софії (за літописними легендами)?
Достатній рівень
4.     Назви риси характеру князя Володимира: розважливий,…
5.     Про яке місто говорить мати Наталки на початку повісті: «Кожен порядний українець має побувати в …» (за повістю «Таємниця козацької шаблі»).
6.     В якому із замків за легендою зберігалися коштовності князів Острозьких (за повістю «Таємниця козацької шаблі»)?
Середній рівень
7.     До кого з найбільшою повагою і любов’ю ставився Микита, кому він не міг відмовити в допомозі? (за драмою-казкою Микита Кожум’яка»).
8.     Що таке акровірш?
9.     Що таке драматичний твір? У чому його особливості?
Високий рівень
10.  Розкрийте зміст заповіту Ярослава Мудрого і поясніть його актуальність у наші дні (за поезією О. Олеся «Ярослав Мудрий»).
11.  Яке значення має твір «Таємниця козацької шаблі»?


Контрольна робота 
5 клас
Тарас Шевченко, Павло Тичина, Євген Гуцало
Варіант 1
1.       Малий Шевченко мріяв стати
А) учителем             В) козаком
Б) маляром            Г) гончаром
2.       Поетичні вирази у вірші Т.Шевченка «За сонцем хмаронька пливе...» червоні по­ли, туман сивий - це
А) анафора           Б) порівняння
В) епітети            Г) метафори
3.      Перша збірка П.Тичини має назву
А) «Сонячні кларнети»
Б) «Замість сонетів і октав» 
В) «Плуг»
Г) «В космічному оркестрі»
4.      Твір, у якому відображено думки, на­строї та почуття людини, душевний стан автора, його ставлення до оточення, нази­вається
А) байкою            Б) оповіданням
В) ліричним твором     Г) повістю
5.       Укажіть основну тему твору «Лось» Є. Гуцала
А) уміння бачити красу природи
Б) протистояння добра і зла
В) любов до природи
Г) охорона живого на Землі
6. Збірка Т.Шевченка «Кобзар» вийшла у                                                                        
А) 1840  р.            В) 1845 р.                                                                                                                             
Б)  1843  р.            Г) 1847 р. 
  7. Мотив вірша «Садок вишневий коло хати...» -
А) почуття патріотизму                                                                                           
Б ) любов до рідної дитини                                                                                                              
В) краса природи та довколишнього світу                                                                           
Г) любов до рідної землі                                                                                                   
8.       Події у творі «Лось» відбуваються
А) весною     В) восени
Б) літом         Г) взимку
9. Персоніфікацію вжито в рядку
А) Співають ідучи дівчата, а матері вечерять ждуть...
Б) І сонце спатоньки зове у синє море...
В) Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх...
Г) І ждеш його, того світу, мов матері діти.
10. Порівняння вжито в рядку
А) За сонцем хмаронька пливе, червоні поли розстилає...
Б) Затихло все, тільки дівчата та соловейко не затих.
В) Садок вишневий коло хати, хрущі над вишнями гудуть...
Г) А туман, неначе ворог, закриває море...
11. Прочитайте уривок з вірша.
Коли зірка йде по воду
весело сміється...
У ньому використано
А) епітет  Б) порівняння
В) гіперболу  Г) персоніфікацію
12. Укажіть жанр твору «Лось»
А) роман            В) казка
Б) легенда          Г) оповідання
13. Лось прислухався до землі, очікуючи
А) зиму              Б) весну
В) літо                Г) осінь
14. У реченні На тому боці, ген під обрієм, примостилося село
використано
А) епітет                 Б) порівняння
В) гіперболу           Г) метафору
15. Словами очі все густіше набрякали кров’янистим смут ком,
аж горіли червоним розпачем охарактеризовано
А) дядька Шпичака
Б) лося
В) старшого брата
Г) молодшого брата
16. «Кругленький, як підпалок, з підпалкуватим, добре випеченим
обличчям, у розтоптаних, з довгими халявами чоботях, у яких
він тонув мало не по пояс», - це портрет
А) Батька Тараса          
Б) Діда Тараса
В) Дядька Шпичака   
Г) Пана Енгельгардта
 17. Що сталося з Лосем на річці? (за твором Є.Гуцала «Лось»)
А) провалився під лід
Б) лося підстрелили
В) попив води і пішов геть
Г) знайшов смачний кущ
18. Гіпербола-це
А) олюднення                
Б) уособлення
В) художнє означення  
Г )перебільшення
19.  У якому поетичному творі Т.Шевченко описує селянську родину?
А) «Садок вишневий коло хати…»;
Б) «За сонцем хмаронька пливе…»;
В) «Мені тринадцятий минало».
Г) «…Світає. Край неба палає…»
20. Укажіть, як впливає на ліричного героя звук дзвонів у поезії П.Тичини «Гаї шумлять…»
А) вони огортають ніжною пеленою;
Б) вони веселять, як на свято;
В) вони купають, мов ластівку,
Г) квітують, маюють поля
21. Укажіть, звідки потрапив лось до заповідника (за оповіданням Є.Гуцала «Лось»).
А) із Канади                 Б) із тайги
В) із зоопарку               Г) із України
22. Укажіть, як діти врятували лося із ополонки в кризі.
А) прив’язавши за роги до своєї конячини;
Б) підклавши йому під черево товс
ті палиці;
В) прорубавши від берега до ополонки доріжку.
Г) попросили допомоги у дядька.
23. Зображення предметів чи явищ природи як живих істот –це
А) епітет                   Б) анафора
В) алітерація            Г) персоніфікація
24. Установіть відповідність.
Назва вірша
 1 «Не бував ти у наших краях!»
 2 «Блакить мою душу обвіяла...»
3 «Гаї шумлять»
Уривки з вірша
А) Струмок серед гаю я к стрічечка,
Н а квіт ці метелик мов свічечка...
Б) Зат ихло все, тільки дівчата
Та соловейко незатих.
В) Там же небо блакитні
простори...
Там степи, там могили, я к гори.
Г) Милуюся-дивуюся,
Чого душі моїй так весело.

Варіант 2
1.      Твір, у якому відображено думки, на­строї та почуття людини, душевний стан автора, його ставлення до оточення, нази­вається
А) байкою     Б) оповіданням
В) ліричним твором    Г) повістю
2.       Укажіть рядок, який характеризує настрій поезії П. Тичини «Не бував ти у наших краях!»
А) життєрадісність        Б) спокій
В) смуток            Г) байдужість
3. Збірка Т.Шевченка «Кобзар» вийшла у                                               
А) 1840  р.            В) 1843 р.                                                                                                               
Б)  1841  р.          Г) 1847 р. 
 4. Мотив вірша «Садок вишневий коло хати...» -
А) почуття патріотизму                                                                                           
Б) любов до рідної дитини                                                                                                              
В) краса природи та довколишнього світу                                                                           
Г) любов до рідної землі                                                                                                   
5.       За словами батька, на кого мав бути схожим Тарас у майбутньому (за твором С. Васильченка «У бур’янах”)?
А) на Хмельницького
Б) на Кармелюка
В) на Ковпака
Г) на Бандеру
6.       Малий Шевченко мріяв стати
А) учителем             В) козаком
Б) маляром            Г) гончаром
7.       Поетичні вирази у вірші Т.Шевченка «За сонцем хмаронька пливе...» червоні по­ли, туман сивий - це
А) анафора         Б) порівняння
В) епітети           Г) метафори
8.      Перша збірка П.Тичини має назву
А) «Сонячні кларнети»
Б) «Замість сонетів і октав» 
В) «Плуг»
Г) «В космічному оркестрі»
9. Персоніфікацію вжито в рядку
А) Співають ідучи дівчата, а матері вечерять ждуть...
Б) Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх...
В) І сонце спатоньки зове у синє море...
Г) І ждеш його, того світу, мов матері діти.
10. Порівняння вжито в рядку
А) За сонцем хмаронька пливе, червоні поли розстилає...
Б) А туман, неначе ворог, закриває море...
В) Садок вишневий коло хати, хрущі над вишнями гудуть...
Г) Затихло все, тільки дівчата та соловейко не затих.
11. Прочитайте уривок з вірша.
Коли зірка йде по воду
весело сміється...
У ньому використано
А) епітет  Б) порівняння
В) гіперболу  Г) персоніфікацію
12. Яку долю пророкувала сусідка Тарасові (за твором С. Васильченка «У бур’янах»)?
А) що він принесе нещастя родині
Б) що він відніме волю в панів
В) що він стане царем
Г) що він знищить свого пана.
13. «Кругленький, як підпалок, з підпалкуватим, добре випеченим
обличчям, у розтоптаних, з довгими халявами чоботях, у яких він тонув мало не по пояс»,- це портрет
А) Батька Тараса     Б) Діда Тараса
В) Дядька Шпичака
Г) Пана Енгельгардта
14. Гіпербола-це
А) олюднення           Б) уособлення
В) художнє означення
Г) перебільшення
15.  У якому поетичному творі Т.Шевченко описує селянську родину?
А) «Садок вишневий коло хати…»;
Б) «За сонцем хмаронька пливе…»;
В) «Мені тринадцятий минало».
Г) «…Світає. Край неба палає…»
16. Укажіть, як впливає на ліричного героя звук дзвонів у поезії П.Тичини «Гаї шумлять…»
А) вони огортають ніжною пеленою;
Б) вони веселять, як на свято;
В) вони купають, мов ластівку,
Г)квітують, маюють поля
17. Укажіть, звідки потрапив лось до заповідника (за оповіданням Є.Гуцала «Лось»).
а) із Канади; б) із тайги;
в) із зоопарку. Г) із України
18. Укажіть, як діти врятували лося із ополонки в кризі.
А) прив’язавши за роги до своєї конячини;
Б) підклавши йому під черево товсті палиці;
В) прорубавши від берега до ополонки доріжку.
Г)попросили допомоги у дядька
19. Зображення предметів чи явищ природи як живих істот –це
А) епітет Б) анафора
В) алітерація Г) персоніфікація.
20. Лось прислухався до землі, очікуючи
А) зиму           Б) весну
В) літо            Г) осінь
21 . У реченні На тому боці, ген під обрієм, примостилося село
використано
А) епітет             Б) порівняння
В) гіперболу       Г) метафору
22. Словами очі все густіше набрякали кров’янистим смут ком, аж горіли червоним розпачем охарактеризовано
А) дядька Шпичака
Б) лося
В) старшого брата
Г) молодшого брата
23. Про трагічну загибель тварини від рук браконьєра розповідається у творі
А) «Лось» є. Гуцала
Б) «В бур’янах» С. Васильченка
В) «Фарбований Лис» І. Франко
Г) «Хуха-Моховинка» В. Королів-Старий
24. Установіть відповідність.
Назва вірша
 1 «Не бував ти у наших краях!»
 2 «Блакить мою душу обвіяла...»
3 «Гаї шумлять»
Уривки з вірша
А) Струмок серед гаю я к стрічечка,
Н а квіт ці метелик мов свічечка...
Б) Затихло все, тільки дівчата
Та соловейко незатих.
В) Там же небо блакитні
простори...
Там степи, там могили, я к гори.
Г) Милуюся-дивуюся,
Чого душі моїй так весело.

Немає коментарів:

Дописати коментар